Πώς προκύπτει το φαινόμενο της υδρολίσθησης όταν οδηγείτε στη βροχή;
25|11|2022
Πρόκειται για το φαινόμενο της ολίσθησης πάνω στο νερό όπως όταν κάνουμε θαλάσσιο σκι.
Το πέλμα, δηλαδή η επιφάνεια επαφής του ελαστικού, έχει αυλακώσεις που έχουν σχεδιαστεί για να μπορεί το νερό να ρέει μέσα από αυτές. Κατά την οδήγηση στη βροχή, το ελαστικό περιστρέφεται στην επιφάνεια για να απομακρύνει το νερό και όταν το ελαστικό περιστρέφεται σε υψηλή ταχύτητα μειώνει τη λειτουργία της αποστράγγισης του νερού χρησιμοποιώντας τις αυλακώσεις για να σχηματιστεί το φαινόμενο της υδρολίσθησης μεταξύ του ελαστικού και του οδοστρώματος.
Η πίεση του νερού κάτω από το ελαστικό και η βαρύτητα που επιδρά σε αυτό αναιρούν την επαφή και κάνουν το ελαστικό να ολισθαίνει πάνω στο νερό όπως γίνεται και στο θαλάσσιο σκι. Τη δεδομένη στιγμή, δεν κυλάει στο δρόμο αλλά γλιστράει πάνω στο νερό. Αυτό το φαινόμενο λέγεται υδρολίσθηση. Η υδρολίσθηση συμβαίνει σε μεγάλο βαθμό όταν το ελαστικό έχει φθαρεί, ή η πίεση του αέρα στα ελαστικά δεν είναι επαρκής. Είναι καλό να αντικαθιστάτε τα ελαστικά με βάθος πέλματος κάτω από 1,6 mm.